Glasno i jasno, ali ne tajno nego JAVNO.
STOCKHOLM - Osobe koje jedu hranu bogatu magnezijem poput zelenog lisnatog povrća, orašastih plodova i grahorica imaju manje moždanih udara, pokazalo je međunarodno istraživanje koje je obuhvatilo četvrt milijuna ljudi.
"Uzimanje magnezija u prehrani povezano je sa smanjenim rizikom od moždanog udara", napisala je voditeljica istraživanja Susanna Larsson s Karolinska instituta u Švedskoj.
Larsson i suradnici proučili su istraživanja koja su se bavila unosom magnezija u posljednjih 45 godina i potom su obradili podatke o ukupno 250 000 osoba te utvrdili koliko ih je pretrpjelo moždani udar.
Rezultati njihova istraživanja pokazuju da se za svakih dodatnih 100 miligrama magnezija koje je osoba dnevno unijela rizik od moždanog udara izazvanog ugrušcima smanjio za 9 posto.
No autori istraživanja objavljenog u časopisu American Journal od Clinical Nutrition ipak nisu preporučili dnevno uzimanje nadomjestaka magnezija jer je moguće i da su neke druge osobine ove vrste prehrane odgovorne za te rezultate.
JAVNO.ba / F

